Hjælp til overgang fra amning til grød

13. oktober 2007

Alder:
5 mdr.

Hjælp til overgang fra amning til grød

Hej Helen,

Vores datter bliver 5mdr her den 19. oktober og jeg vil meget gerne snart begynde at introducere hende til grød og mos, men har brug for lidt hjælp og en plan over, hvordan dagen kan se ud mht spisetider og sovetider.
Der er nemlig ikke rigtig noget, der er fast endnu udover at hun vågner omkring kl. 6-7 og bliver puttet til nat ved en 19.30-20 tiden.

- Vi havde en lang periode, hvor hun blev lagt kl. 19.30-20 og sov til 3-4 tiden, hvor hun blev ammet og sov ...

Annonce

... igen til kl. 6-7, hvor dagen så begyndte. Men her den sidste lille uges tid, er hun vågnet næsten hver 1 1/2 time for at få mad og de sidste par dage går det mønster igen i løbet af dagen... Føler mig efterhånden som en stor malkemaskine og kan slet ikke rigtig få lavet noget i løbet af dagen, da der ikke er noget der er fast.

Jeg håber du kan hjælpe mig/os med forslag til, hvordan overgangen bliver nemmest og hvordan vi kan få mere struktur på vores dagen.

Venlig Hilsen Pia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Annonce

Viden om børn:

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Cykelstol

De fleste børn vil fra ca. 9 måneders alderen sidde så stabilt, at de begynder at kunne sidde i en cykelstol monteret på en voksencykel.

Vælg en stol som har justerbare fodstøtter og remme til at spænde fødderne fast, så barnets fødder ikke kan komme i klemme i hjulet. En frakkeskåner på hjulene, kan være en god idé at sikkerhedshensyn.

Cykelstolen skal være spændt fast til cyklens stel. Det er ikke sikkert nok, hvis den kun er spændt fast til bagagebæren.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for din altid varme og kærlige måde at gribe udfordringerne an på - det er helt rigtig for mig!
Jeg nyder både dine personlige svar til mig, men bestemt også de svar du giver til andre.

Tak,
Mor til pige på 15 måneder